Webinar Feedback in de les

Webinar

Feedback in de les

In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Feedback wordt pas effectief als leerlingen de feedback begrijpen en deze ook gebruiken om te leren. Maar hoe doe je dat in klassen met veel leerlingen of bij een gebrek aan tijd? Het uitgangspunt is: geef minder feedback en laat feedback beter gebruiken. Op deze manier draag je de verantwoordelijkheid in het feedbackproces stapsgewijs over aan leerlingen, zonder dat dit extra tijd kost.
Webinar Feedback 230924 alleen afbeelding.jpg
Datum:  maandag 23 september 2024
Tijd: 15.30 tot 16.30 uur
Plaats:    Online via Microsoft Teams
Kosten:  gratis
Aanmelden: via het formulier onderaan deze pagina


Van geven naar gebruiken

Het feedbackproces vraagt om een actieve rol van de leerling. Als je leerlingen hier zelf actief over laat nadenken, dan kan dit hun motivatie en zelfregulerende vaardigheden versterken. De verschillende acties en interacties die leerlingen, hun klasgenoten en de docent in dit proces kunnen uitvoeren, hebben we uitgewerkt in het onderstaande model met vijf elementen. Dit model lichten we tijdens het gratis webinar toe. Ook geven we praktische tips om het feedbackproces in je eigen lessen te organiseren.

feedbackproces Webinar Feedback die werkt: de leerling aan zet

Voor wie?

Docenten in het vo, mbo.

Sprekers: Meike Berben en Roel Vos

 Meike Berben 2023     Roel Vos 2023

Meike Berben en Roel Vos zijn allebei onderwijsadviseur bij CPS en expert op het thema didactiek in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.

Wil je deelnemen aan het webinar?

Vul dan hieronder het aanmeldformulier in. We ontmoeten je graag online op maandag 23 september!

Inschrijfformulier

Webinar Feedback in de les

Wil je meedoen aan het webinar Feedback in de les? Meld je dan hieronder aan.

Zoek in de website