Rekenen
in het basisonderwijs
in het basisonderwijs
Uit onderzoeksliteratuur en onze jarenlange ervaring met verbetertrajecten in het onderwijs blijkt dat effectief (reken)onderwijs zes kenmerken heeft:
Bij CPS ondersteunen we scholen op al deze zes aspecten van effectief rekenonderwijs: het bepalen van de juiste doelen, het realiseren van een passend aanbod, didactiek, efficiënt gebruik van de rekentijd, differentiatie tijdens de rekenles en monitoring. Dit doen we met advies en begeleiding op scholen zelf en tijdens trainingen in onze academie.
Aangezien iedere school anders is, is onze begeleiding dat ook. We leveren maatwerk om aan te sluiten bij de vraagstukken die spelen bij jou op school en ondersteunen bij visievorming. We voorzien schoolteams van de juiste middelen, gericht op duurzaamheid en borging voor de toekomst, zodat leerkrachten hun vakkennis vanuit een gezamenlijke visie en ambitie in de praktijk gaan toepassen.
Door te investeren in effectief rekenonderwijs bij jou op school krijg je een doorgaande lijn, meer zicht op de (reken)ontwikkeling bij jouw leerlingen en een hogere leeropbrengst. Kijk daarvoor ook eens bij de informatie hieronder over bijvoorbeeld rekeninstructie, blokvoorbereiding en de doorlopende leerlijn rekenen.
over rekenonderwijs
Het boek Sterke rekenaars beschrijft verschillende typen (potentieel) sterke rekenaars en effectieve onderwijsaanpassingen binnen een reguliere reken-wiskundeles en buiten de les. |
Neem dan contact op met Marjolein, Arjan of Geke.