Klantcases

Klantcases

Veel scholen gaan voor duurzame schoolontwikkeling en willen succesvolle veranderingsprocessen op gang brengen. Ze vragen CPS om hen te begeleiden daarbij. Om een beeld te geven van hoe wij blijvend resultaat bewerkstelligen, staan hieronder verschillende voorbeelden van trajecten die we met scholen gedaan hebben.
Contact

Onderwijsinnovatie op de Waldheim-mavo

Op de Waldheim-mavo hebben leerlingen elke dag drie lessen van 80 minuten. Hoe zorg je dat deze lessen effectief zijn? Activerende werkvormen en didactiek helpen.
Lees verder

Eigenaarschap vraagt ander leiderschap

Sarkon wilde minder topdown leiderschap en betere samenwerking tussen de directeuren en de staf. Meer eigenaarschap wilden ze zo ook bereiken. 
Lees verder

Basisschool Het Baken werkt met Lesson Study

Bij basisschool Het Baken in Capelle aan den IJssel werken ze met Lesson Study. Ze begonnen hiermee onder begeleiding van onderwijsadviseur Lotte van der Goot.
Lees verder

Van teamleider tot directie

Anne van de Wouw, teamleider, en Niek Bootsma, bestuurder, vertellen over het oriëntatietraject van teamleider naar directie begeleid door CPS.
Bekijk de video

Taalbeleid op het Vlietland College

Bij het Vlietland College pakten ze het taalbeleid aan, begeleid door CPS. Luister en kijk naar de ervaringen van teamleiders, docenten en leerlingen.
Bekijk video

Leader in Me op Jan Ligthartschool

De Jan Ligthartschool is gaan werken met de 7 gewoonten van Leader in Me (Covey). Leerlingen werken nu zelfstandiger en nemen meer eigen verantwoordelijkheid.
Bekijk de video

Formatief handelen en effectieve feedback

SG. Antoni Gaudí werkt samen met CPS aan de implementatie van formatief handelen en effectieve feedback in de lessen op school. Waarom deze thema's en wat levert dit op?
Lees verder

Management development traject bij CVO

CVO vond samen met CPS een passend management development traject om leraren, teamleiders en directies zich verder te laten ontwikkelen.
Lees verder

Bonaventuracollege aan de slag met taalbeleid

Bij het Bonaventuracollege richten alle docenten zich actief op taalvaardigheid. 'Want pas dan zal de taalvaardigheid van leerlingen toenemen.'  
Lees verder

Ouderbetrokkenheid 3.0

PCBO wilde de ouderbetrokkenheid versterken om onderwijsachterstanden te verminderen en schoolsucces en ontwikkeling van leerlingen te vergroten.  
Lees verder

Ouderbetrokkenheid 3.0

De VSO afdeling van de A.J. Schreuderschool zocht een manier om ouders meer bij de school te betrekken en behaalde het keurmerk Ouderbetrokkenhied 3.0.
Lees verder

The Leader in Me (Covey)

CBS Marimba wilde de sociale veiligheid vergroten en koos voor een traject om deze gedragsverandering in gang te zetten vanuit de 7 gewoonten van Stephen Covey.
Lees verder

Beter begrijpend lezen

De Ichthus wilde de resultaten begrijpend lezen verhogen. Het traject werd breed ingestoken en leraren kregen meerdere instrumenten aangereikt.
Lees verder

Differentiëren

Thorbecke Scholengemeenschap wilde praktisch aan de slag gaan met differentiëren. Geen training uit de boekjes, maar maatwerk op de school.
Lees verder

Ouderbetrokkenheid 3.0

CBS De Meidoorn wilde de ouders actiever gaan betrekken bij de ontwikkeling van hun kind en de relatie met hen verdiepen.
Lees verder

Geïnspireerd?

Heb je vragen of opmerkingen over onze cases? Of wil je eens met een adviseur doorpraten over een situatie op jouw school? Neem dan contact op.

Zoek in de website