Taal

Taal

Taal is voorwaarde, doel en middel voor het leren. In de kleuterperiode leggen we het fundament hiervoor. Bij jonge kinderen gebeurt het leren en ontwikkelen voornamelijk via spel en sociale interactie.
Neem contact op
kleuters in een kring.png

Mondelinge taalvaardigheid

Tijdens het spel krijgen jonge kinderen veel ruimte om hun mondelinge vaardigheden te oefenen. Door ze op een goede manier te ondersteunen, zorg je dat ze zo veel mogelijk leren. Geef daarom aandacht aan het stimuleren van taalproductie, ontwikkeling van woordenschat, mondelinge taalvaardigheid en ontluikende geletterdheid.

Verdiep je kennis op taalontwikkeling

Wil jij jonge kinderen optimaal begeleiden in hun taalontwikkeling? En wil je praktische handvatten hoe je hieraan via spel en in de hoeken kunt werken? Wij ondersteunen je graag. Neem contact op met een van onze experts of bekijk het trainingsaanbod in de academie.

Gratis uitwerking ankerverhaalcyclus

Bij 'Boer Boris en de bietjes'

Omslag Ankerverhaal Boer Boris met rand

Een ankerverhaal is een verhaal dat je herhaald aanbiedt (een cyclus) en dat gedurende de hele themaperiode centraal staat als verhaallijn bij het thema.

Gratis uitwerking van de ankerverhaalcyclus bij Boer Boris en de bietjes. Interessant voor leer-krachten van groep 1-3.

Lees meer over:

In de academie

Deze trainingen kunnen ook op school worden uitgevoerd.

Heb je een vraag of wil je advies?

Neem dan contact op met Jeroen, Lilian of Miriam

Zoek in de website