CPS Academie
-
26 novHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?
-
03 decExamentraining Nederlands vmbo voor docenten
Bereid als docent je leerlingen zo goed mogelijk voor op het Nederlands examen. Help ze de verschillende onderdelen van het examen (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
10 decTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de school
Als taalcoördinator ontwikkel je in opdracht van de schoolleiding het taalbeleid op je school en zorg je voor het realiseren ervan. Leer in deze module van de opleiding Taalcoördinator onder meer waar je dan moet beginnen en hoe je een taalbeleidsplan ontwikkelt en uitwerkt waarvoor draagvlak is.
-
11 decExamentraining Nederlands vmbo voor docenten vervolg
Bereid als leraar je leerlingen optimaal voor op de verschillende onderdelen van het examen Nederlands. De focus van deze vervolgtraining ligt op examendidactiek en het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor Nederlands.
-
09 janPedagogisch coachen
Coach je leerlingen zodanig dat ze zelf gemotiveerd aan het werk gaan. Met effectief pedagogisch coachen stimuleer je het ontwikkelen van eigenaarschap, emotionele zelfregulatie, executieve functies en zelfregulerende leerstrategieën.
-
13 janBeter leren door te schrijven bij alle vakken
Je wilt dat je leerlingen de schrijfopdrachten binnen jouw vak beter uitvoeren. Terwijl ze dat leren, nemen ze bovendien de lesstof actiever tot zich en ontwikkelen ze zich tot betere schrijvers. Ontdek hoe je dit bereikt door schrijfonderwijs te integreren in jouw vak.
-
16 janFeedback in de les
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Je geeft het waarschijnlijk al veel, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. In deze training leer je hoe je kunt zorgen voor effectieve feedback en hoe je dat organiseert in de les.
-
21 janExamentraining mens- en maatschappijvakken voor docenten
Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen van een mens- en maatschappijvak. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
22 janActief met woordenschat bij de moderne vreemde talen
Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zonder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?
-
22 janZelfregulerend leren met executieve functies
Door de executieve functies van leerlingen te trainen en te versterken, kunnen zij zichzelf beter aansturen en succesvoller zijn in leren. Hoe stimuleer je die zelfregulerende vaardigheden als docent?
-
23 janZelfregulerend leren in het basisonderwijs
Train en versterk het zelfregulerend leren bij je leerlingen. Dat zorgt voor een prettigere sfeer, fijner gedrag, groei van de executieve functies en daardoor betere resultaten. Leer hoe je de zelfregulerende vaardigheden bij je leerlingen stimuleert.
-
23 janOpleiding taal-leesspecialist, module groep 3-8
Leer de taalontwikkeling van kinderen in de midden- en bovenbouw doelgericht en planmatig te stimuleren in deze vierdaagse module. Aan bod komen onder meer thematisch begrijpend en technisch lezen, mondelinge taalvaardigheid, woordenschat en formatief evalueren.
-
28 janFormatief handelen in het basisonderwijs
Formatief handelen helpt om meer zicht te krijgen op de voortgang van je leerlingen. Leerkrachten én leerlingen kunnen daarmee betere beslissingen nemen over het vervolg van het leerproces. Formatief handelen kan zo bijdragen aan meer eigenaarschap bij leerlingen, hogere motivatie en betere resultaten.
-
28 janTeacher leadership: leidinggeven in de school als leraar
Als ambitieuze leraar wil je meer dan alleen lesgeven. Je wilt een bijdrage leveren aan veranderingen en vernieuwingen binnen je school. Teacher leadership spreekt jou dan ook bijzonder aan. Je wilt als leraar bijvoorbeeld projecten leiden en leidinggeven aan een professionele leergemeenschap of expertgroep.
-
29 janInspiratiedag Denken activeren in de klas
Onder leiding van CPS-experts volg je plenaire lezingen en neem je deel aan een proeverij van workshops en ontwerpateliers. Je komt meer te weten over de rol van denken in het leerproces en aan het eind van de dag heb je praktische ideeën en een concreet lesontwerp om in je les het denken te activeren.
-
30 janExamentraining moderne vreemde talen voor docenten
Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het MVT-examen leesvaardigheid. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
30 janTaalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas
Als taalcoördinator ben jij de expert op het gebied van taalbewust lesgeven. In deze module leer je meer over hoe je de taalontwikkeling van leerlingen stimuleert en collega’s daarbij coacht. Met onder andere vele taalrijke werkvormen voor taalbewuste vaklessen.
-
04 febExamentraining Nederlands vmbo voor docenten
Bereid als docent je leerlingen zo goed mogelijk voor op het Nederlands examen. Help ze de verschillende onderdelen van het examen (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
04 febOpleiding de leercoach: leerlingen coachen bij zelfregulerend leren
Tijdens deze opleiding leer je als leercoach hoe je leerlingen of studenten stimuleert om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. Je begeleidt ze bij het ontwikkelen van zelfregulerend leren met o.a. zelregulerende leerstrategieën (executieve functies).
-
07 febFormatief handelen in de les
Formatief handelen helpt om meer zicht te krijgen op de voortgang van je leerlingen. Op basis hiervan kunnen jij en zij betere beslissingen nemen over het vervolg van het leerproces. Met formatief handelen zorg je voor meer eigenaarschap bij leerlingen, hogere motivatie en betere resultaten.
-
07 febExamentraining Nederlands havo/vwo voor docenten
Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het Nederlands examen leesvaardigheid. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
11 febDifferentiëren is te leren!
Differentiëren in het onderwijs is makkelijker dan je denkt. In deze training krijg je theorie, werkvormen en ICT-tools en oefen je hiermee. Na afloop kun jij doelmatig differentiëren in je lessen.
-
12 febExamentraining Spaans
Bereid als docent je leerlingen zo goed mogelijk voor op het eindexamen Spaans. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
03 mrtExamentraining Nederlands vmbo voor docenten vervolg
Bereid als leraar je leerlingen optimaal voor op de verschillende onderdelen van het examen Nederlands. De focus van deze vervolgtraining ligt op examendidactiek en het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor Nederlands.
-
05 mrtExamentraining mens- en maatschappijvakken voor docenten
Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen van een mens- en maatschappijvak. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
05 mrtBurgerschapsonderwijs vormgeven binnen je school
Je vindt burgerschapsonderwijs belangrijk en wilt het op jouw school doelgericht en samenhangend vormgeven. Deze training helpt je bij het vormen van de schoolvisie hierop, het beleid erbij en het opstellen en uitvoeren van een actieplan.
-
06 mrtExamentraining moderne vreemde talen voor docenten
Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het MVT-examen leesvaardigheid. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
06 mrtDe mentor als coach
Leer als mentor je leerlingen coachen in plaats van sturen. Zorg zo dat ze zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun leren. Begrijp het puberbrein en motiveer leerlingen met de juiste kennis, mindset, coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken.
-
10 mrtExamentraining Nederlands havo/vwo voor docenten vervolg
Bereid als leraar je leerlingen optimaal voor op de verschillende onderdelen van het examen Nederlands. De focus van deze vervolgtraining ligt op examendidactiek en het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor Nederlands.
-
11 mrtExamentraining moderne vreemde talen voor docenten vervolg
Bereid als leraar je leerlingen optimaal voor op het MVT-examen leesvaardigheid. De focus van deze vervolgtraining ligt op examendidactiek en het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
-
11 mrtSpel en spelcoaching van het jonge kind
Kinderen maken vanaf hun geboorte tot ongeveer hun zevende jaar een spectaculaire ontwikkeling door. Hun hersenen zijn enorm ontvankelijk voor het opnemen en verwerken van nieuwe informatie. Door lerend spelen en spelend leren ontdekken ze voortdurend en in snel tempo nieuwe dingen. Deze belangrijke ontwikkelfase van lerend spelen vormt de kurk waarop het schoolse leren kan drijven.
-
17 mrtHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?
-
20 mrtInspiratiedag Jonge Kind: de basis voor de basisvaardigheden
Wie werkt met peuters of kleuters weet hoe belangrijk die vroege jaren zijn. Dat is de periode waarin het fundament wordt gelegd voor leren en de zogenoemde basisvaardigheden, maar ook voor vaardigheden als samenwerken, werkhouding en doorzettingsvermogen. Wie werkt met peuters of kleuters weet óók dat jonge kinderen anders ‘leren’ dan oudere kinderen en dat spel hierbij een belangrijke rol speelt. Tijdens deze inspiratiedag zijn de centrale activiteiten kennisdeling, samen ontwerpen en uitwisselen. Aan het eind van de dag ga je geïnspireerd naar huis, met praktische ideeën en met concrete ingrediënten voor een activiteit met peuters of kleuters.
-
26 mrt7 habits in 7 hours
Kennismaking met de 7 habits of 7 gewoonten van Stephen Covey. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
-
26 mrtBeter schrijven bij alle vakken
Je wilt dat je leerlingen de schrijfopdrachten binnen jouw vak beter uitvoeren. Ontdek hoe je dit bereikt door schrijfonderwijs te integreren in jouw vak. Leer je leerlingen structuur aan te brengen in de vakinhoud en hier goede teksten over te schrijven. Zo nemen ze de lesstof actief tot zich én ontwikkelen ze zich tot schrijfvaardige leerlingen.
-
27 mrtTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de school
Als taalcoördinator ontwikkel je in opdracht van de schoolleiding het taalbeleid op je school en zorg je voor het realiseren ervan. Leer in deze module van de opleiding Taalcoördinator onder meer waar je dan moet beginnen en hoe je een taalbeleidsplan ontwikkelt en uitwerkt waarvoor draagvlak is.
-
27 mrtOpleiding taal-leesspecialist, module groep 1-3
Leer de taalontwikkeling van jonge kinderen doelgericht en planmatig te stimuleren in deze driedaagse module. Door binnen de context van spel en speelse activiteiten meer taal aan te bieden en uit te lokken.
-
02 aprKritisch leren denken bij Nederlands
Kritisch denken is nodig om stof echt te begrijpen en goed te verwoorden, om inhoudelijk en taalkundig correcte antwoorden te kunnen geven. Dat is belangrijk bij de nieuwe vraagtypen van het eindexamen Nederlands. Leer je leerlingen daarom systematisch en kritisch informatie te doorgronden en functioneel te argumenteren.
-
02 aprOntwikkel je vaardigheden als startende mentor
Ben je nog niet lang mentor? Dan wil je graag de basisvaardigheden leren die een mentor nodig heeft. In deze training krijg je de tips en tools waarmee je als mentor je taak effectief oppakt en deze leuk maakt en houdt.
-
02 aprLeerlingen motiveren
Hoe kun je zelf zorgen voor gemotiveerde leerlingen in je klas? In deze tweedaagse training krijg je niet alleen theoretisch inzicht in motivatie en de invloed van de leeromgeving hierop, maar ook praktische handvatten om je leerlingen te motiveren.
-
03 aprKritisch leren denken bij mens- en maatschappijvakken
Leer je leerlingen kritisch denken bij jouw mens- en maatschappijvak. Laat ze daarvoor oefenen met systematisch redeneren en argumenteren op basis van de inhoud van het vak. Zo leren ze de stof beter en zullen ze uitgebreidere en beter geformuleerde antwoorden geven op (toets)vragen.
-
07 aprKlassenmanagement: de zes rollen in de praktijk
Zorg met de zes rollen van de leraar voor een betere en effectievere sfeer in de klas en prettiger lesgeven. Leer in anderhalve dag de aandacht beter vast te houden, negatieve patronen te doorbreken en doelmatiger te communiceren met leerlingen.
-
07 aprKlassenmanagement: de zes rollen van de leerkracht in de praktijk
Creëer met de zes rollen van de leraar een goede sfeer in de klas zodat je prettiger en effectiever lesgeeft. Leer de aandacht beter vast te houden, negatieve patronen te doorbreken en doelmatig te communiceren met leerlingen.
-
08 aprTaal, brein, leren en lesgeven
Door kennis van het tienerbrein leer je hoe je de ontwikkeling daarvan stimuleert. Pas breinprincipes en breindidactiek toe in je lessen en help je leerlingen bij hun taalontwikkeling en leren in zijn algemeenheid.
-
10 aprMondelinge taalvaardigheid met Oracy
Leer je leerlingen effectiever communiceren door ze tijdens de lessen te laten oefenen met de vele aspecten van mondelinge taalvaardigheid. Zo leren ze bijvoorbeeld beter uit te leggen wat ze niet begrijpen, goed naar elkaar te luisteren en voor zichzelf op te komen.
-
15 aprPassende perspectieven voor specifieke onderwijsbehoeften
Je wilt alle leerlingen helpen om zich zo goed mogelijk te ontwikkelen. Ook degenen met specifieke onderwijsbehoeften. Leer gerichte keuzes te maken in onderwijsdoelen en lesactiviteiten en werken met aangepaste leerlijnen taal en rekenen.
-
16 aprBasistraining 7 gewoonten in het onderwijs - Online
Kennismaking met de 7 habits of 7 gewoonten van Stephen Covey. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
-
17 aprToetsconstructie
Toetsing is een ambacht. Je hebt allereerst kennis nodig over de eisen aan een toets, over matrijzen en taxonomieën om toetsen goed te kunnen samenstellen en beoordelen. Oefenen hiermee zorgt vervolgens voor de vaardigheden die je nodig hebt voor goede toetsing.
-
08 meiBeter begrijpend lezen bij alle vakken
Beter begrijpend lezen maakt beter leren mogelijk. Leer hoe je je leerlingen helpt om vakteksten te doorgronden en beter en meer te leren.
-
12 meiTaalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas
Als taalcoördinator ben je expert op het gebied van taalrijke didactiek. In deze training leer je hoe je, met onder meer taalrijke werkvormen, differentiëren en formatief toetsen, de taalontwikkeling van leerlingen stimuleert en collega’s daarbij coacht.
-
26 meiActiverende werkvormen en ICT in het talenonderwijs
Je wilt leerlingen actiever betrekken bij de les Nederlands of een moderne vreemde taal. In deze training leer je welke werkvormen en ICT-tools je hoe kunt toepassen bij de verschillende vaardigheden zoals luisteren en schrijven.
-
26 meiHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?
-
02 junActiverende werkvormen en ICT voor exacte vakken
Je wilt leerlingen actiever betrekken bij je lessen. In deze training leer je welke werkvormen en ICT-tools je hoe kunt toepassen voor meer variatie en motivatie in de lessen van exacte vakken.
-
02 junBegrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijn
Je wilt het begrijpend leesonderwijs verbeteren. Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten leer je hoe je dit in de praktijk kunt doen zonder een nieuwe methode te hoeven aanschaffen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van leesstrategieën en referentieniveaus.
-
03 junExecutieve functies en zelfsturing bij jonge kinderen
Executieve functies hebben kinderen nodig om goed te kunnen leren. Ze zorgen er onder meer voor dat kinderen de aandacht vast kunnen houden en prikkels kunnen onderdrukken. In deze training leer je hoe je de executieve vaardigheden bij jonge kinderen stimuleert.
-
04 junWerken met fonemisch bewustzijn
Uit onderzoek is gebleken dat fonemisch bewustzijn een leerwinst van +5 maanden oplevert voor basisschoolleerlingen. Leer in deze training hoe je fonemisch bewustzijn doelgericht, systematisch en planmatig aanbiedt op jouw school.
-
05 junVakdidactisch coachen
Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen gemotiveerd aan het werk willen? Dat ze zelf actief aan de slag gaan om hun leerdoelen te behalen? Met vakdidactisch coachen motiveer je je leerlingen; je versterkt hun zelfsturing met metacognitieve leerstrategieën.
-
13 junActief met woordenschat bij de moderne vreemde talen
Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zonder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?
-
08 sepLeerlingen motiveren
Hoe kun je zelf zorgen voor gemotiveerde leerlingen in je klas? In deze tweedaagse training krijg je niet alleen theoretisch inzicht in motivatie en de invloed van de leeromgeving hierop, maar ook praktische handvatten om je leerlingen te motiveren.
-
10 sepEffectieve rekenlessen voor redactiesommen
Veel leerlingen hebben moeite met redactiesommen. En dat terwijl veel rekenopgaven tegenwoordig verpakt zijn in dit soort verhaaltjessommen. Op welke manier leer je ze de vaardigheden die ze voor deze talige sommen nodig hebben? En hoe ontwerp je een effectieve rekenles hiervoor?
-
15 sepDe mentor als coach
Leer als mentor je leerlingen coachen in plaats van sturen. Zorg zo dat ze zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun leren. Begrijp het puberbrein en motiveer leerlingen met de juiste kennis, mindset, coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken.
-
16 sepActief met woordenschat bij de moderne vreemde talen
Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zonder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?
-
16 sepSpel en spelcoaching van het jonge kind
Kinderen maken vanaf hun geboorte tot ongeveer hun zevende jaar een spectaculaire ontwikkeling door. Hun hersenen zijn enorm ontvankelijk voor het opnemen en verwerken van nieuwe informatie. Door lerend spelen en spelend leren ontdekken ze voortdurend en in snel tempo nieuwe dingen. Deze belangrijke ontwikkelfase van lerend spelen vormt de kurk waarop het schoolse leren kan drijven.
-
17 sepKlassenmanagement: de zes rollen in de praktijk
Zorg met de zes rollen van de leraar voor een betere en effectievere sfeer in de klas en prettiger lesgeven. Leer in anderhalve dag de aandacht beter vast te houden, negatieve patronen te doorbreken en doelmatiger te communiceren met leerlingen.
-
18 sepDyslexiespecialist voortgezet onderwijs - online
Gedurende vijf middagen doe je veel theoretische en praktische kennis op over dyslexie en de begeleiding van leerlingen met dyslexie. Je leert onder meer leesproblemen en spellingproblemen te signaleren en leerlingen hier beter bij te begeleiden.
-
24 sepOntwikkel je vaardigheden als startende mentor
Ben je nog niet lang mentor? Dan wil je graag de basisvaardigheden leren die een mentor nodig heeft. In deze training krijg je de tips en tools waarmee je als mentor je taak effectief oppakt en deze leuk maakt en houdt.
-
24 sepBurgerschapsonderwijs vormgeven binnen je school
Je vindt burgerschapsonderwijs belangrijk en wilt het op jouw school doelgericht en samenhangend vormgeven. Deze training helpt je bij het vormen van de schoolvisie hierop, het beleid erbij en het opstellen en uitvoeren van een actieplan.
-
25 sepDoelgericht werken met leerlijnen
Leer goede keuzes te maken in het aanbod en de didactiek voor taal en rekenen. Inzicht in de doorlopende leerlijnen en de passende perspectieven helpt jou en je school hierbij.
-
08 oktFormatief handelen in de les
Formatief handelen helpt om meer zicht te krijgen op de voortgang van je leerlingen. Op basis hiervan kunnen jij en zij betere beslissingen nemen over het vervolg van het leerproces. Met formatief handelen zorg je voor meer eigenaarschap bij leerlingen, hogere motivatie en betere resultaten.
-
09 oktDifferentiëren is te leren!
Differentiëren in het onderwijs is makkelijker dan je denkt. In deze training krijg je theorie, werkvormen en ICT-tools en oefen je hiermee. Na afloop kun jij doelmatig differentiëren in je lessen.
-
03 novExecutieve functies en zelfsturing bij jonge kinderen
Executieve functies hebben kinderen nodig om goed te kunnen leren. Ze zorgen er onder meer voor dat kinderen de aandacht vast kunnen houden en prikkels kunnen onderdrukken. In deze training leer je hoe je de executieve vaardigheden bij jonge kinderen stimuleert.
-
10 novBeter begrijpend lezen bij alle vakken
Beter begrijpend lezen maakt beter leren mogelijk. Leer hoe je je leerlingen helpt om vakteksten te doorgronden en beter en meer te leren.
-
11 novWerken met fonemisch bewustzijn
Uit onderzoek is gebleken dat fonemisch bewustzijn een leerwinst van +5 maanden oplevert voor basisschoolleerlingen. Leer in deze training hoe je fonemisch bewustzijn doelgericht, systematisch en planmatig aanbiedt op jouw school.
-
17 novTaalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas
Als taalcoördinator ben je expert op het gebied van taalrijke didactiek. In deze training leer je hoe je, met onder meer taalrijke werkvormen, differentiëren en formatief toetsen, de taalontwikkeling van leerlingen stimuleert en collega’s daarbij coacht.
-
18 novTaal, brein, leren en lesgeven
Door kennis van het tienerbrein leer je hoe je de ontwikkeling daarvan stimuleert. Pas breinprincipes en breindidactiek toe in je lessen en help je leerlingen bij hun taalontwikkeling en leren in zijn algemeenheid.
-
24 novHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?
-
27 novGamificatie in de les
Met gamificatie pas je spelelementen toe in de les, met en zonder ICT. Je leerlingen worden er actiever en daarmee gemotiveerder door. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie.
-
09 decActiverende werkvormen en ICT voor exacte vakken
Je wilt leerlingen actiever betrekken bij je lessen. In deze training leer je welke werkvormen en ICT-tools je hoe kunt toepassen voor meer variatie en motivatie in de lessen van exacte vakken.
-
IncompanyICT in het talenonderwijs (alleen bij jou op school)
Leer hoe je variatie aanbrengt in je les Nederlands of MVT en je leerlingen gemotiveerd houdt met gratis beschikbare digitale tools. Je kunt hiermee je lessen makkelijker en beter organiseren en ontwerpen, formatief handelen, video’s opnemen en meer.
-
IncompanyActiverende didactiek en ICT (alleen bij jou op school)
Je wilt leerlingen actiever betrekken bij je lessen. In deze training leer je welke werkvormen en ICT-tools je hoe kunt toepassen voor meer variatie in je lessen en gemotiveerdere leerlingen.
-
IncompanyActiverende werkvormen en ICT voor M&M-vakken (alleen bij jou op school)
Je wilt leerlingen actief betrekken bij je lessen. In deze training bij jou op school leer je welke werkvormen en ICT-tools je kunt toepassen voor meer variatie en motivatie tijdens de lessen van je mens- en maatschappijvak.
-
IncompanyDifferentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)
Je wilt nog beter leren differentiëren na de training Differentiëren is te leren! In deze vervolgtraining op maat leer je onder andere gedifferentieerde lessen en lessenseries ontwerpen. Ook leer je differentiëren en formatief handelen te integreren en wissel je ervaringen en ideeën uit met je collega’s.
-
IncompanyExamentraining voor docenten vervolg (alleen bij jou op school)
Hoe bereid je als school en als leraren je leerlingen optimaal voor op de examens en houd je ze bovendien gemotiveerd? In deze vervolgtraining leer je meer over examendidactiek en ontwerp je uitdagende examentrainingen voor jouw vak.
-
IncompanyFlipping the classroom (alleen bij jou op school)
Activeer en motiveer je leerlingen door je uitleg voorafgaand aan de les te geven met instructiefilmpjes en ze tijdens de les veel meer te laten oefenen, vragen te laten stellen en ze feedback te geven
-
IncompanyKom maar op met je feedback: werken aan een sterk team! (alleen bij jou op school)
Feedback geven aan je leidinggevende of collega’s in het onderwijs is niet makkelijk. Hoe zorg je dat je je doel bereikt en de relatie goed houdt? En hoe ga je om met feedback die je zelf krijgt? Hoe zorg je dat je niet in de verdediging schiet, maar er je voordeel mee doet?
-
Incompany7 habits voor loopbaanbegeleiders (alleen bij jou op school)
In de training 7 habits voor loopbaanbegeleiders verbind je de 7 Habits (Gewoonten) aan je vaardigheden als loopbaanbegeleider.
-
IncompanyExaminatoren praktijkexamens vmbo (alleen bij jou op school)
Hoe kom ik tot een eerlijke beoordeling van het praktijkexamen van mijn leerlingen? Dit is een vraag die natuurlijk van belang is bij alle examens. Maar de afname van praktijkexamens stelt specifieke eisen aan de examinatoren.
-
IncompanyExamentraining voor docenten (alleen bij jou op school)
Hoe zorg je dat leerlingen de steeds taliger geworden examens beter maken? Leer welke taalproblemen het maken van examens bemoeilijken en hoe je deze kunt oplossen.
-
IncompanyICT in de les (alleen bij jou op school)
Leer hoe je lessen afwisselend maakt en je leerlingen betrokken houdt met gratis beschikbare digitale tools. Je kunt hiermee makkelijker en beter je lessen organiseren en ontwerpen, formatief handelen, video’s opnemen, enzovoort.