Filter op:
- Gefilterd op:
- (V)MBO
- Jonge kind
- Zelfregulerend leren
Coach je leerlingen zodanig dat ze zelf gemotiveerd aan het werk gaan. Met effectief pedagogisch coachen stimuleer je het ontwikkelen van eigenaarschap, emotionele zelfregulatie, executieve functies en zelfregulerende leerstrategieën.
Door de executieve functies van leerlingen te trainen en te versterken, kunnen zij zichzelf beter aansturen en succesvoller zijn in leren. Hoe stimuleer je die zelfregulerende vaardigheden als docent?
Onder leiding van CPS-experts volg je plenaire lezingen en neem je deel aan een proeverij van workshops en ontwerpateliers. Je komt meer te weten over de rol van denken in het leerproces en aan het eind van de dag heb je praktische ideeën en een concreet lesontwerp om in je les het denken te activeren.
Leer je leerlingen kritisch denken bij jouw mens- en maatschappijvak. Laat ze daarvoor oefenen met systematisch redeneren en argumenteren op basis van de inhoud van het vak. Zo leren ze de stof beter en zullen ze uitgebreidere en beter geformuleerde antwoorden geven op (toets)vragen.
Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen gemotiveerd aan het werk willen? Dat ze zelf actief aan de slag gaan om hun leerdoelen te behalen? Met vakdidactisch coachen motiveer je je leerlingen; je versterkt hun zelfsturing met metacognitieve leerstrategieën.